Bangunlah dari lena!!

Umat Islam hari ini bagaikan naga-naga yang sedang tidur,
Suatu ketika dulu, memang! Ia begitu digeruni…Islam dipandang tinggi dan manusia tunduk padanya…namun, apalah yang ada pada naga yang sedang tidur, tidurnya begitu panjang, tidur pulas, tidur mati. Tidak bisa menggentarkan sesiapa pun.
Musuh islam pastinya seronok dengan situasi ini. Lantas sang naga dikipas-kipas agar tidurnya nyaman, agar tidak bisa jaga terus dari tidurnya. Ia dikipas dengan pelbagai kenikmatan dan keselesaan sehingga ia tidak bisa terjaga saat saudaranya berteriak kesakitan dizalimi pihak kuffar, ia tidak menyedari saat satu persatu negeri umat Islam dijajah pihak zionis, dia tidak membuka mata saat jeritan-jeritan umat Islam kedengaran di pelusuk negeri meminta pertolongan. Dia masih di dalam lenanya yang panjang.
Saat matanya terbuka seketika, sesekali kedengaran bunyi-bunyi teriakan..namun bunyi itu hanya membuatkan si naga kemarahan kerana tidurnya diganggu. Bimbang si naga terbangun, musuh Islam mengibasnya kembali, agar kembali terlena. Begitulah setiap kali. Siapakah yang bisa membangunkan naga-naga ini?? Memberitahu reality yang sedang berlaku kepada saudara-saudaranya, memberitahu bahawa khidmatnya diperlukan??

Aduhai, naga-naga Allah, berapa lama lagi kamu akan terus lena?

Bangkitlah dari lenamu!

Sungguh saudaramu sudah kekeringan air mata untuk menangis,
Tangan yang menggapai dah terkulai layu…..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 sapaan: