SELAMAT MENJALANI PEPERIKSAAN


PERHATIAN KEPADA SEMUA CALON!!!

DIPERINGATKAN SEKALI LAGI!!!!!!

SEKARANG ANDA SEDANG MELALUI SATU PEPERIKSAAN. TEMPOH UJIAN TIDAK DIBERITAHU. MASA MENJAWAB ADALAH BERBEZA BAGI SETIAP CALON. ANDA BOLEH MENJAWAB SEHINGGA LOCENG PENAMAT ANDA DIBUNYIKAN.

MAKLUMAT BERKAITAN PEPERIKSAAN:

  • SOALAN BERBENTUK MULTIPLE CHOICE QUESTION (MCQ), DAN AMALI .
  • PENGAWAS PEPERIKSAAN ADALAH RAQIB DAN ATID

Tiada suatu ucapan pun yang diucapkannya, melainkan ada didekatnya malaikat pengawas yang selalu hadir (Qaaf,50;18)

  • OPEN BOOK TEST! DIBENARKAN MENIRU!

Buku teks dan rujukan juga dibenarkan dibawa masuk ke dewan peperiksaan. Anda boleh merujuk mana-mana buku, juga dibenarkan bertanya pada yang lebih arif jika rasa tak dapat jawab dengan baik.

Anda digalakkan untuk merjuk kepada buku teks yang telah disediakan oleh PENGUASA PEPERIKSAAN, dan dijamin keasliannya iaitu al-Quran. Banyak info berkaitan peperiksaan ini terdapat di dalam buku tersebut, seperti cara pemarkahan, soalan-soalan past year, macam mana nak dapat bonus, nak betulkan jawapan yang salah, semua ada.

Peniruan adalah dibenarkan dalam peperiksaan ini. di sekeliling anda ada pelbagai contoh-contoh jawapan yang boleh anda ambil sebagai jawapan anda. Tetapi tidak ada jaminan bahawa jawapan mereka adalah betul belaka. Terpulang, calon yang bagaimana anda pilih untuk ditiru.

Tetapi anda sangat digalakkan untuk meniru jawapan-jawapan peperiksaan ’best student’ yang paling disegani iaitu Muhammad saw. Disebabkan tempoh peperiksaan Baginda telah pun tamat 1400 tahun dahulu, anda dibenarkan merujuk skema jawapannya yang banyak dibukukan. Boleh rujuk dalam Sahih Muslim, Bukhari, dan kitab-kitab hadis yang lain. Pastikan kertas jawapan tersebut, sahih, benar-benar dari Rasulullah saw.

TERUSKAN MENJAWAB SEHINGGA LOCENG PENAMAT ANDA BERBUNYI!!

"Maha Suci Allah yang menguasai (segala) kerajaan, dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu. Yang menciptakan mati dan hidup untuk menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa Maha Pengampun."

(Surah Al-Mulk;ayat 1-2)

"Sungguh Kami telah menciptakan manusia dari setetes mani yang bercampur ang Kami hendak mengujinya (dengan perintah dan larangan), kerana itu Kami jadikan dia mendengar dan melihat."

(Surah Al-Insan, ayat 2)


p/s: artikel ini menggunakan analogi tahap tinggi, maaf kalau tidak dapat difahami dengan baik.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 sapaan: