FAJAR BARU UNTUK ISLAM

setelah beberapa penggal dunia menyaksikan kelam dan mendungna dunia Islam…..pastinya sering terfikir di benak,’bilakah masanya untuk Islam kembali bercahaya, tegak berdiri di atas muka bumi Allah?’
di sini jawapannya…..
Wahai umat manusia!
sedarlah! bahawa saat ini di segenap penjuru dunia, telah bangkit segelintir manusia yang memahami tanggung jawabnya atas agama yang mulia ini.
di saat kita sedang leka dengan dunia kita yang berwarna warni…..di Turki sana telah muncul seorang pemikir Islam moden, Harun Yahya, membawa panji Islam, berjuang mengembalikan manusia kepada Allah yang menciptakan seluruh makhluk. di sudut yang lain, muncul pula pemuda-pemuda yang gigih, Achenahr dan Noreaga menyebarkan kebenaran, dengan bermodalkan ‘The Arrival’ dan mengumpulkan seluruh umat manusia yang mula bangun dari lena panjang mereka yang berpangkalan di ‘Wake up Project.com’. seterusnya di seluruh dunia mula terasa bahangnya roh ahlul bait yang membawa kembali sinar sunah Rasulullah.Munculnya berbagai laman yang bermanfaat untuk Islam, eramuslim, iluvislam, palestinkini,halaqahonline dan banyak lagi.
di segenap sudut dunia ini, mula bangkit satu persatu para pemuda, shabab, yang memiliki roh baru (ruhul jaded) yang sudi menginfakkan diri, harta dan jiwa untuk mengemban dakwah. mengajak manusia untuk kembali kepada Islam yang syumul.
wahai saudaraku!
di saat bergerombolan umat manusia dari penjuru dunia, mula mengibar panji Islam…mengorak langkah menuju Allah…..adakah kita sekadar ingin menjadi para penonton? yang turut sama menyorak saat Islam menang? Atau lebih teruk menjadi pengkritik terhormat, yang sekadar mencari-cari ruang kelemahan di barisan kaum muslim….dan tanpa kita sedar, kitalah yang akan menjadi wakil pihak musuh di kalangan kaum muslimin?


‘Islam berada di posisi kamu masing-masing,
maka jagalah Islam pada posisi kamu,
jangan sampai Islam dirosakkan dari posisi kamu’

‘Wahai Nabi (Muhammad)! Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. jika ada dua puluh orang orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan seribu orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti’
Al-Anfal,8;65

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 sapaan: